Livet någon annanstans

Jag läser Inte Skyldigs mängder av inlägg om resan till Gambia och fascineras över hennes fascination över någon annanstans.

Jag tänker att precis så var det när jag först kom hit, till Latino-kontinenten.

Samtidigt inser jag hur mycket vardag Underlandet och Latino-kontinenten blivit. Jag fascineras inte som innan. Jag älskar mitt nya hemland, men det är just det det är – ett till hemma. De där små detaljerna i vardagen förvånar inte längre.

Underlandet har blivit mitt.

Men en vacker dag ska jag försöka mig på att återupptäcka de där fascinerande och konstiga och spännande detaljerna i vardagen och beskriva dem för er.

Kommentera

