Fantastiska kärleken

Projekt O och jagDet är precis sådär fantastiskt ivägsvepande som Elin säger. Och även jag, förra veckan under en avslappningsövning, tänkte ”hemma i min säng bredvid honom” när vi skulle tänka på den plats vi helst ville vara på.

Och det är ren och skär lycka som sprider sig i magen när vi rent hypotetiskt pratar om bröllop och jag säger att jag i alla fall inte vill att min pappa ska lämna över mig till personen jag ska gifta mig med (de gör ju så här, katoliker, you know), och han svarar att ”nej, jag tänker oss att vi…”. Vi. Han och jag.

När vi pratar om hur vi ska uppfostra våra framtida barn.

När vi pratar om alla våra tusen planer, och lägenheten vi vill köpa tillsammans.

Och jag tänker att två och en halv månad. Det har bara gått två och en halv månad. Det är helt sjukt kort, men samtidigt är allt så helt rätt. Och jag tänker att all den där väntan och längtan efter kärleken nog var värt det (såhär i efterhand) när det var det här som var belöningen.

5 responses to “Fantastiska kärleken

Kommentera

