Hemma hos Underlandet

3428852521_bebc9051b4Morfars gamla brevvåg som jag fick i födelsedagspresent av mormor för ett par år sedan. Ett av de få minnen jag har kvar från morfar som dog när jag var sex år gammal.

3429657116_690ae3646c Detalj från köket.

3428847097_7d657a0bfc1

Min tvättmaskin. Vardagslyx i hemmafruförpackning.

3429664148_bc95bbbb72Once you go Mac, you never go back…

3428843937_682f92ea38Sängen. En av mina absoluta favoritplatser hemma. Ljusslingan i fönstret är en juldekoration som fick vara kvar.

3429660678_5ed0909f941Detalj från väggdekorationen vid sängen:

Aquella noche hacían cola los sueños, queriendo ser soñados pero Helena no podía soñarlos todos, no había manera. Uno de los sueños, desconocido, se recomendaba:

Suéñeme, que le conviene. Suéñeme, que le va a gustar.

Hacían la cola unos cuantos sueños nuevos, jamás soñados, pero Helena reconocía al sueño bobo, que siempre volvía, ese pesado, y a otros sueños cómicos o sombríos que eran viejos conocidos de sus noches de mucho volar.


3428851063_80257e086aÄlskade böcker på svenska. Alla är inte fantastiska, men bor man i Underlandet växer inte svenska böcker på träd, så man tager vad man får tag på.

3 responses to “Hemma hos Underlandet

  • annaluna

    Fan vad skoj att se! 🙂 Och vilken lyx med tvättmaskin, aaah! Vill oxå ha!

    Gillar väggdekorationen! Har du fixat den??

  • underlandet

    Tack!
    Oh, yes, tvättmaskin är otroligt lyxigt. Antagligen min favorithushållsapparat. Dessutom finns ju inte tvättstugor i husen här så alternativet hade varit att tvätta för hand eller lämna in på tvätt (=skitdyrt i längden).
    Väggdekorationen har en kompis gjort till mig. Jag har noll konstnärlig talang, men som tur är består ju hela min bekantskapskrets av designers, typ. Här är hennes grejer (hon som gjort väggdekorationen).

  • Jenny

    Älskar hemma hos!

Kommentera

