Jobbhat

Jag försöker peppa mig med alla fördelar mitt jobb har, men ibland hjälper det inte. Ibland hatar jag mitt jobb.

Som till exempel idag. En söndag och jag måste till flygplatsen klockan jävla nio på kvällen för att internationella chefen kommer. För att typ stå där på flygplatsen och säga hej. Dessutom måste jag ägna påskveckan åt en utbildning. Som visserligen är bra och intressant och allt möjligt. Men ändå.

Alla möten och aktiviteter på kvällar och helger – på min fritid – gör mig pissless.

Jag drömmer om ett åtta-till-fem-jobb som verkligen bara är åtta-till-fem.

Eller att få betald övertid.

Men varken eller suger faktiskt, så nu ska jag börja ta ut komptid fast jag inte får. Så det så.

Hoppas det lättar jobbångestklumpen i magen.

Kommentera

