Vet du vad noll gånger noll är?

Den Där dök upp idag. Efter att jag bad honom dra åt helvete och försvinna ur mitt liv den där dagen i maj förra året då alla mina illusioner om honom och oss krossades har vi pratat sammanlagt två gånger. När jag ringde honom på hans födelsedag i september (men han ringde aldrig på min i december, eller skickade mejl, eller något alls) och en dag förra året då vi råkade bli ensamma kvar på gängets fredags-megachat på msn där vi båda var med.

Annars total tystnad. Jag vet ungefär vad som händer i hans liv, jag vet via omvägar att han och Den Nya sagt upp sig från sina jobb och lever livet på en strand i Brasilien och ägnar dagarna åt att åka sandboard och dricka paraplydrinkar.

Igår publicerade jag ett kort på mig och Projekt O på Flickr. Ett sånt där, okej låt hela världen få veta att det är vi två, efter den här bilden finns inga tvivel-kort.

För första gången på nästan ett år dyker Den Där upp med en kommentar på min Flickr. Han skriver ”Jag känner också honom, hehehe” (som svar på en tidigare kommentar från en annan kompis som skrev ”Jag känner honom”).

Ett års tystnad.

”Jag känner också honom, hehehe”

Och jag känner ingenting. Inte ens ett litet skutt i magen av att se hans namn bland kommentarerna.

Så jävla skönt.

2 responses to “Vet du vad noll gånger noll är?

Kommentera

