Två plus tre minus ett går jämnt upp

Uppdateringsfrekvensen är inte på topp just nu. Det beror på att jag är upptagen med annat, nämligen:

  1. Vara kär. Och de praktiska konsekvenser det får i form av att spendera oproportionerliga mängder tid med att till exempel ligga i sängen och mysa, vilket ju ofrånkomligen tar tid ifrån bloggandet.
  2. Masteruppsats. Här är det sjukt seriöst och uppsatsprojektet måste lämnas in för godkännande till en fakultetskommitté och det där inlämningsdatumet har liksom smugit sig på utan förvarning och nu sitter jag här framför datorn och skriver för brinnande livet.
  3. Årsmöte. Nästa helg. Och jag jobbar ju på en organisation där jag är enda heltidsanställda och liksom… chef… så det ligger på mitt ansvar att allt klaffar. Puh!

Punkt 2 och 3 skulle nog vara rätt stressångestframkallande om det inte vore för punkt 1. Allt blir liksom lättare och ljusare och mindre jobbigt då.

Kommentera

