Prinsessdrömmen

Enligt alla mina politiska övertygelser, när jag tänker rationellt och logiskt, är jag naturligtvis emot hela institutionen monarki. Skulle Sverige ha en folkomröstning i frågan skulle jag rösta för monarkins avskaffande.

Men ändå. Varje jul bänkar jag och mamma oss framför ”Året med kungafamiljen”, och när jag ber mamma skicka tidningar som Bang och Ordfront smyger hon med en Svensk Damtidning i paketet också. Jag är rätt ointresserad av alla andra kändisar, men kungligheter har en alldeles speciell dragningskraft.

En förlovning mellan kronprinsessan och Daniel är rena julafton för en sådan som jag. Jag plöjer dagstidningar och kollar på alla bildspel och slukar allt.

Och det är skitpinsamt, för fan vad töntig hela grejen med kungligheter är egentligen. Men jag älskar det ändå. Jag kan inte låta bli.

2 responses to “Prinsessdrömmen

  • annaluna

    haha, det trodde jag verkligen inte om dig!! Vilken surprise!

    Ps. Jag skulle oxå rösta bort monarkin, mest av den anledningen att det är våra skattepengar som bekostar kalaset.

  • underlandet

    Alltså jag vet… det passar ju inte alls ihop med min image, hehe. Eller med min politiska övertygelse….

Kommentera

