Ett inlägg om bakfylla som egentligen handlar om något annat

Projekt O ligger där i en massa utkast och väntar på att få bli skriven om, men jag får inte till det, så det blir utkast efter utkast som inte publiceras. För jag vågar inte riktigt skriva om att det känns så bra, så På Rätt Väg, även om vi tar det steg för steg och väldigt försiktigt. Att han får mig att må bra när vi pratar om allt i timtal, och han får mig att skratta ofta, och ju mer jag lär känna desto mer vill jag lära känna. Och pirret i magen växer.

Nej, jag vågar inte riktigt skriva om det, för jag är så rädd för sånt som känns så bra, för tänk om det inte blir så, tänk om han ledsnar på dejtandet och dumpar, och tänk om jag har blivit bränd för många gånger och för nyligen för att riktigt våga hoppas, för att riktigt våga lita på att eftersom det känns så bra är det för att det är just så bra.

Så istället skriver jag att jag är sjukt bakis efter en oplanerad efterfest hos mig igår där 25 pers trängde ihop sig i min lilla trettiåttakvadratare och grannarna ringde polisen och jag har ägnat dagen åt att postfest-sanera, och i bara farten diskat och tvättat dessutom. Men jag har inte duschat ännu. Jag är ju ändå sunkar-bakis idag.

4 responses to “Ett inlägg om bakfylla som egentligen handlar om något annat

  • annaluna

    grannarna ringde polisen? Inte TRUMGRANNEN då antar jag, hehe. Hoppas du störde honom REJÄLT.

    Hoppas allt blir jättebra och att du vågar! Kärlek är så läskigt och underbart på samma gång.

  • Underlandet

    Nope, inte trumgrannen…
    I och för sig lite förståeligt, jag skulle också bli lite störd om någon klockan tre på morgonen klämde in 25 högljudda personer i en liten lägenhet, satte på musik på hög volym och hade fönstrena på vid gavel i ett lyhört hus… Men, men. Jag klagar aldrig någonsin på grannars oljud, jag tänker att det borde ge mig bra karma för mina egna fester. Tydligen inte.

    Och ja… jag hoppas också….

  • egon

    kom de inte och ringde på innan polisen kontaktades?

  • underlandet

    Nope… Vanligtvis ringer de till portvakten, och sa ringer portvakten och ber att man ska sänka volymen. Men den här gangen var det surprise visit av polisen, pang pa.

Kommentera

