Eller så är han den mest optimistiske jag träffat

Alltså, jag vet inte. Vägrar han inse faktum eller har han faktiskt inte fattat? Jag dumpade Rastamannen i lördags, men han kör på som om absolut ingenting har hänt.

Det kanske var det dummaste draget ever att lämna den lilla framtidsdörren på glänt, att säga ”inte nu, men vem vet om kanske någon gång sen”, som jag sa för att göra landningen lite mjukare. För nu verkar han klänga sig fast vid den för kung och fosterland och det här med att jag bara vill att vi ska vara kompisar gick in genom ena örat och ut genom det andra.

Sedan dumpningen i lördags:

  • Lördag: Han bjuder mig på fest. Jag tackar nej. Han försöker övertala mig.
  • Söndag: Han bjuder mig på bio. Jag tackar nej (har inga pengar). Han försöker övertala mig (han bjuder).
  • Måndag: Han är designer och ska illustrera en låt. Låten är världens deppigaste bli dumpad-låt. Han beklagar sig över att han inte har någon inspiration, för han befinner sig ju inte alls i den situationen.
  • Tisdag: Han säger på chatten ”Har jag talat om för dig hur mycket jag tycker om dig?”
  • Onsdag: Han säger på chatten ”Jag längtar efter att få kyssa dig”

Vafan?

4 responses to “Eller så är han den mest optimistiske jag träffat

  • frida

    Ingen såndär ”mjukis-dumpning”! Det funkar ju inte, då klamrar man ju sig fast bäst man kan. Det vet vi väl?! ha ha

  • Annaluna

    Vilken rompecorazones! 🙂 Men osexigt att inte fatta, ursh. Stackars. Tänk chocken när han fattar att 1) han är dumpad 2) han har gjort bort sig.

  • inte skyldig

    har en viss känsla av att för vissa karlar är just dumpningen det som får det att tända till.

  • underlandet

    frida: Nej… du verkar ju ha helt rätt, tyvärr!

    Annaluna: Ja, grymt avtändande faktiskt. Som att det inte vore nog med att vara så efterhängsen innan dumpningen.

    inte skyldig: Mmm, mycket möjligt. Men i just det här fallet var han än värre innan dumpningen.

Kommentera

