Upprensning

Okej, det här med parallelldejting blev lite för mycket. Särskilt som Rastamannen i princip ville gifta sig med mig efter en vecka. Alltså, han må vara hur bra som helst i teorin, men det hjälper inte när han på rekordtid lyckades ta död på allt eventuellt pirr som fanns där från början genom att kväva mig totalt.

Fyra-fem telefonsamtal om dan (plus konstant fb-chatt), minst ett eller två förslag varje dag på saker vi kan göra, presenter (efter att vi känt varandra i tre dar!)…. det är inte okej. Låt mig hinna med, låt mig andas, för fan.

Jag kan inte med killar som inte har ett liv, eller som ger upp hela det liv de har för att överlämna ansvaret för hela sin lycka i mina händer. Låt mig längta emellanåt, låt mig fundera, låt mig fortsätta med mitt liv, bara för att du vill ge upp hela ditt för mig så vill inte jag vill ge upp hela mitt för dig.

Så igår gick vi ut och tog en öl och jag tog tjuren vid hornen och sa att det får vara. Det blev för mycket på en gång och vi kan hänga och vara kompisar, för jag gillar honom en massa (det gör jag verkligen på riktigt) och se därifrån om det blir något, men börja i andra änden. Börja med att vara kompisar.

Han sa att han låtit sig dras med av sina känslor och att jag är fantastisk och han aldrig känt såhär för någon sedan hans flickvän som han var tillsammans åtta år med, osv, osv, osv.

Sen undrade han om jag var intresserad av någon annan.

Jag hade inte hjärta att berätta om Projekt O.

Men även om han hela tiden sa att ja och att han förstod och att allt var okej verkar det inte riktigt ha gått in. För sen frågade han om jag inte ville följa med honom till festen han skulle på sen. Och idag ringde han och bjöd mig på bio och det tog mig minst en kvart att övertala honom att vi inte skulle gå, för jag har inga pengar, och jag vill inte att han ska bjuda mig… (för att säga att jag fan inte pallar att träffas JÄMT känns lite grymt ändå)

Kommentera

