Lägg ner, säger jag

Förvånansvärt många hittar till bloggen genom att söka på saker som hur klarar man av distansförhållanden och varianter på det temat, och hamnar på det här inlägget.

Mitt råd, eftersom det nu verkar finnas ett uppdämpt behov därute i cyberrymden av rådgivning kring det här med distansförhållanden, är: lägg ner. Det funkar inte i längden. Bara om det är under en väldigt begränsad tid.

Men det är kanske för att jag har blivit bitter av dåliga distanserfarenheter och dessutom älskar vardagen ihop, jag vill inte ha allt eller inget, dygnet-runt-intensivhäng de gånger man ses och däremellan inget annat än ord på en datorskärm och en röst i en telefon. Jag behöver den där tråkiga vardagen också.

Men om man nu är ute efter att få lite pepp och tro på att det går, vi klarar det, då rekommenderar jag att glömma allt jag sagt ovan och klicka sig vidare till det här inlägget.

One response to “Lägg ner, säger jag

  • annaluna

    Trots att det för mig i slutändan gick lite illa säger jag inte lägg ner, jag säger enjoy om det är rätt! Man får ett helt annat djup i förhållandet genom att prataprataprata, och när man ses tar man tillvara på varje minut. Men såklart lär ju målet i slutändan vara att inte ha distans.

    Min kusin träffade en kille i Barcelona för typ 6 år sen…e åkte fram och tillbaka jättelänge, och sen bodde hon där några månader och han här..och förra sommaren gifte de sig och nu ska de ha barn! Däremot bor han kvar i Barcelona nu men kommer hit i april (då hon ska ha barn) och de håller på sådär hela tiden fram och tillbaka mellan länderna..hehe. Vad jag vill säga är att för dem har det verkligen funkat, med långa tider ifrån varann, och jag har sällan sett par med så mycket kärlek!

Kommentera

