Rastamannen och revolutionära griller

Så går jag och träffar en sån där person som på papperet är alldeles jättebra. Den som tjejkompisarna tänkt ut när de funderat på vem de ska presentera mig för, och till råga på allt behöver de inte ens presentera mig för honom, för han presenterar sig alldeles själv och bjuder upp mig till salsa (hurra!) och bjuder mig på öl och ber om mitt telefonnummer och bjuder ut mig på lunch dagen efter.

Och vi har jättetrevlig och han är också vegetarian (och hur ofta hittar man någon sådan i det här landet?) och har dreads och snygg punkig stil och är så jävla bra. Och bor dessutom fem kvarter ifrån mig här i åttamiljonersstaden.

Det vore så bra. Rastamannen är perfekt för mig. På papperet. För någonstans där i bakhuvudet spökar Revolutionären och tillåter mig inte att riktigt ta in någon annan, och fast jag kan rada upp femtielva dåliga egenskaper och anledningar till att Revolutionären inte är, eller inte borde vara, Mannen I Mitt Liv, så klänger han sig envist fast i min hjärna ändå. Hur ska det nu gå med Rastamannen och Projekt O (som, by the way, bjöd mig på bio nästa vecka. Vi får väl se hur det blir med det.)?

Anyway, nu ska jag supa bort mina revolutionära griller ett tag. Men inte på festen Rastamannen bjöd mig på.

3 responses to “Rastamannen och revolutionära griller

  • frida

    okej, såhär:
    ibland kan faktiskt ”han som är bra på papperet” vara bra i verkligheten också. ja, det är sant! bara man vågar prova och inte låter bli att prova bara för att det verkar så tråkigt och förutsägbart! så, våga prova vettja!

  • annaluna

    Men shit vad kul! Spännande att se hur det utvecklas…du lär ju följa ditt hjärta, och det är bra! 🙂

    Abrazotes, che.

  • underlandet

    Frida: Jo, alltså det handlar inte om att jag tycker att det känns tråkigt och förutsägbart, jag skulle så gärna gärna vilja, det är bara det att det finns den här andra mannen, revolutionären, som liksom inte riktigt vill släppa taget om min hjärna (hjärta?). Men jag ska göra ett försök!

    Annaluna: Ja, jag hoppas att det blir bra! Multitasking på mansfronten är det nya svart.

Kommentera

