Å nej, han är jag

Jag har just upptäckt att O (han, projektet, ni vet) har min egen mest osympatiska egenskap. Å vad typiskt.

Han är en sacaculos.

En sån där som lovar runt och håller tunt, som drar sig ur i sista minuten. C varnade mig i fredags för det. Han har bott det senaste halvåret i Andra Landet och när jag sa att jag skulle träffa O sa han ”ja, ja, vi får väl se, den där killen blir det aldrig något av med”. På hela halvåret i Andra Landet hade de inte lyckats träffas en enda gång, för O sa gång på gång att ”vi måste ses”, men något konkret hände aldrig.

Vi får väl se, tänkte jag.

Så fick jag inte tag på honom i lördags. Oh, well, planen var ju inte så mycket plan utan mer att jag hade sagt att jag kanske skulle ut med några kompisar och att jag skulle ringa om det hände något roligt. Men han hade åkt bort över helgen.

Igår skulle vi ju ut och äta. Det blev inte av. Han ringde igår och föreslog att vi skulle ses idag istället och ta en öl. Han ringde idag och sa att han kände sig lite förkyld och att vi kunde ses nästa vecka istället.

Och fan, det kanske är mitt straff för att vara planeringshatare, för att aldrig vilja binda upp mig till någon plan, för att säga ”vi kan väl höras nästa vecka och hitta på något” stup i kvarten bara för att jag inte vill säga nej, och samtidigt inte lova bort mig till något.

Jag vet, jag borde inte vara så själv då, men det är ju sjukt störande att O ska visa sig ha en av mina sämsta egenskaper.

Orka. Projekt O får nog gå på sparlåga ett tag.

2 responses to “Å nej, han är jag

  • Laanna

    Haha. Sacaculos…bra uttryck!
    Fast planeringhatare behöver väl inte nödvändigtvis vara samma som att lova runt och hålla tunt?:)

  • underlandet

    Nej, visserligen inte… Men det är mer det där om att jag tycker så illa om att säga nej (och om att binda upp mig) så att jag hellre säger ”visst, vi hörs” trots att jag vet att det inte kommer att bli av.
    Sjukt dålig egenskap, jag vet.

Kommentera

