Projekt O

Förutom det här med löften så kan det alltid vara bra att inleda det nya året med lite nya projekt, istället för att bara harva på med gammal skåpmat. I det här fallet består den gamla skåpmaten (dock fortfarande mycket aptitlig) av Gitarristen och R som i Revolutionären. Revolutionären är för övrigt en never ending TV-såpa i sig, men det kan vi ta en annan gång.

Som sagt, nya sidoprojekt piggar upp tillvaron, så därför har jag tagit itu med Projekt O. Föremålet för projektet, självaste O, träffade jag för första gången förra julen, i Andra Landet, då jag firade med min familj, Den Där som jag trodde var min stora kärlek, och ett helt gäng vänner (till honom, mest). Däribland O.

Inget mer med det, jag åkte till Underlandet, det tog slut med Den Där, livet fortsatte, och nu har O bestämt sig för att flytta hem till Underlandet efter nästan fyra år i Andra Landet.

O var sjukt trevlig, men det var ju inte ens skymten av en tanke på något då, den där förra julen då jag firade med salsa i Den Därs famn. Men nu när O har kommit tillbaka hit har han liksom dykt upp i mina tankar och sått ett litet frö. Jag har ju egentligen ingen aning, hela projektet består än så länge mest av fabuleringar, men jag tror att det i alla fall är värt ett försök för att se vart det leder. Så på lördag ska vi ta en öl med några kompisar, och på tisdag ska vi ut och äta middag på tu man hand (hans förslag, hoppla, jag hade tänkt föreslå en kaffe…).

Projekt O förklaras härmed invigt.

2 responses to “Projekt O

Kommentera

