Nytt år, nya löften

Bättre sent än aldrig, jag avgav också löften för 2009 runt årsskiftet, om än inte högtidligt på Veckats fantastiska nyårsfest.

2009, det är då det händer, det är då alla bitar faller på plats.

Finaste och jag har lovat varandra att vi ska bli bättre på att säga nej, för att ta hand om oss själva mer. Nej till sådant som inte får oss att må bra, och som tar mer energi än det ger.

En vän till mig har varje nyår sedan 2003/2004 då vi firade i sommarhettan på en takterrass i Andra Landet haft som nyårslöfte att han ska bli pappa. Eftersom det inte har gått så bra på den fronten la han ner det lovandet i år. Nu ska han bli en bättre människa istället. Och jag har tagit över hans löfte.

Sist men inte minst ska jag dansa mer salsa. Det finns få saker som gör mig så genomlycklig som att få dansa salsa. Mer sånt!

Ja, det var väl det. 2009, det är då det händer, som sagt.

2 responses to “Nytt år, nya löften

Kommentera

