I limbon

Senaste månaden har jag knappt kunnat tänka på något annat än hemresan. Jag har varit borta ett år i sträck flera gånger, så jag trodde att jag var van. Men två år utan att sätta fot på svensk mark är en helt annan femma.

Efter två år känns Sverige-längtan in i märgen. Inte på jag vill flytta hem-sättet, men på jag vill komma hem och andas Sverige ett tag-sättet.

Så jag har längtat, och räknat dagar, och skrivit långa listor på all mat jag vill äta. Igår var den stora dagen. Det kändes som julafton när jag klev upp klockan halv sex på morgonen. Flyget skulle gå från Underlandet till New York, därifrån till Stockholm och så inrikesflyg till Hemstaden.

Men flyget från Underlandet var tre timmar försenat, så flyget från New York var bara att glömma, och jag blev ombokad New York – Paris – Stockholm. Vilket innebär att jag landar i Stockholm klockan 16.15 istället för 07.30 som det var tänkt. Vilket i sin tur innebär att jag missar planet till hemstaden. Det går två plan till ikväll, och bästa vännens mamma som jobbar på SAS åker in till jobbet idag enkom för att försöka ordna ombokningen till mig.

Just nu wi-fiar jag på flygplatsen i Paris och har aldrig velat komma hem så mycket som nu. Så snälla, ni kan väl hålla tummarna allihopa för att det mot alla odds finns en liten plats på ett av två möjliga plan en 21 december? Snälla?

3 responses to “I limbon

Kommentera

