Nakenchock

Jag hade en gång en pojkvän som älskade att tyda drömmar. Han kunde ringa mig i ottan bara för att försöka väcka mig mitt i en dröm – ”vad drömmer du?” frågade han så fort jag mumlade nyvaket i luren, för att drömmen inte skulle hinna suddas bort av vakenheten.

Honom skulle jag behöva nu. En kompis som sitter i styrelsen på organisationen där jag jobbar ringer och undrar vad jag håller på med – jag har av misstag bifogat nakenfoton på mig själv i ett mejl till hela styrelsen.

Jag hann nästan slå på datorn för att börja gå igenom mejlen och försöka hitta ett sätt att återkalla redan skickade mejl innan jag insåg att det bara var en dröm, jag har inte ens några nakenbilder på mig själv i min dator och jag skulle verkligen inte råka bifoga eventuella sådana av misstag i ett jobbmejl. Modern version av komma till skolan och upptäcka att man är naken-drömmen (som för övrigt var en av mina återkommande drömmar ett tag för länge sen).

Jag somnar om och drömmer att jag har sex med revisorn på mitt kontor. En gammal klasskompis från lågstadiet har av någon anledning ett ärende till kontoret och ser oss genom en springa i dörren, vilket han berättar för mig senare (och jag blir rädd för att bli av med jobbet).

Sist men inte minst, precis innan jag vaknar av väckarklockan drömmer jag att en vän från Chile är på besök och jag råkar bli med barn. Lite problematiskt eftersom han bor i Chile och jag i Underlandet, men vi ärhur som helst väldigt kära i varandra i drömmen.

Jaha… Kvalificerad gissning, någon?

4 responses to “Nakenchock

  • annaluna

    You need to get laid.
    (Kvalificerat nog?;))
    Ärligt; det måste ju ha att göra med något som är utanför din kontroll just nu, som du inte kan styra över…t.ex. gällande emailandet av nakenbiler och graviditet…känns som stressfyllda drömmar; en gissning är att du behöver semester, koppla av, få lite stabilitet och kanske sex:) (estas pasando demasiado tiempo en el trabajo, quizas?)

  • annaluna

    Jag läste ditt inlägg innan efter min kommentar ovan och stressen är ju uppenbar;)
    Jag vet hur det känns; pluggar 150% och jobbar 50%, så det där med dubbelt är ingen höjdare, nej…ska du fortsätta så länge till?
    Förresten; kommer du vara i Sthlm något under dina tre veckor och känner du för en fika vore det kul att ses (igen!). Om du har 1000 andra personer att träffa och samtidigt vill ta det lugnt förstår jag det också. Bienvenida a Suecia (pronto!)

  • underlandet

    Ja, jag tror att du har alldeles rätt… Snart, snart kommer ljuset i tunneln, äntligen!

    Och tar jättegärna en fika i Stockholm när jag är där (början på januari, typ)!
    Kram

  • Anna

    Nakenmailet är nog stress.

    Men där med att du satte på revisorn. Tja, min gissning är att det handlar om makt. Försöker revisorn styra över dig? Dom brukar ju vilja det.

Kommentera

