Sista rycket

Det är exakt två veckor kvar tills jag sätter mig på planet till Sverige. På de två veckorna har jag tre slutuppsatser att lämna in. Jag måste plugga, måste, måste, måste, och jag försöker intala mig själv att det är sista rycket, om två ynka veckor får jag min efterlängtade treveckorssemester i Sverige då jag kan göra absolut ingenting.

Men det är svårt när det är december, festmånaden över alla andra i Underlandet, och alla som pluggar på privata universitet redan har slutat för terminen och bjuder med på ledighetsaktiviteter som lockar mycket mer än datorskärmen och bokhögen.

Jag är så less. Att jobba heltid och plugga en masterutbildning samtidigt är ingen höjdare, jag lovar. Två veckor och två terminer kvar. Sista rycket.

2 responses to “Sista rycket

Kommentera

