Listan

I min dator, i mappen ”allt möjligt”, finns ett dokument som heter LISTAN. Listan innehåller 42 namn på personer som alla har det gemensamt att de är buksvågrar (och en -svägerska), tack vare mig. Namn och namn, förresten, alla är nämnda vid namn förutom utbytesstudenten från USA, brasilianske korridoraren, midsommarkillen, capoeirakillen och teaterkillen i Argentina. Listan började fyllas 1997 och elva år senare är antalet uppe i 42. Jag läser Ås inlägg och funderar på om jag är lite… lösaktig?

Fast jag gillar min lista. Det finns väldigt få som jag ångrar. Det finns flera stycken som kanske inte var några höjdare, som #35 vid namn Alex? (kubanen) som i bästa latin-lover stil sa ”jag ska göra dig lycklig” precis innan sexet. Vilket han inte gjorde. Eller #13, ärkesexisten som hängde med ett tag, tills jag inte längre pallade med hans vidriga attityd mot kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet. Han hamnar nog kanske på ångerlistan, inte för att sexet var så dåligt, utan för att han är ett svin, helt enkelt.

Men det finns andra som å andra sidan var riktiga höjdare. Var och är. För R, till exempel (#39), är sjukt bra sex. Det är sånt där jag har precis kommit innanför dörren men jag kan inte vänta utan måste slita av dig kläderna och knulla dig på diskbänken nu-sex. Eller #24 och hans bästa kompis #25, min första och enda trekant. Vi var stupfulla och hade jätteroligt.

Jag är nog ganska lösaktig. Men jag tycker liksom inte att sex är en så stor grej, så länge båda är med på det och har kul så kan det räcka så. Och jag gillar tanken på att jag provat det mesta och kan ta och bli monogam nu resten av livet, utan att någonsin behöva känna att jag missade något när jag hade chansen. Jag har tagit mina chanser.

Kommentera

