Det är kanske avundsjukan ändå

Jag var ute och åt ikväll med en gammal vän. Det var längesen vi sågs, särskilt i något intimare sammanhang där man kan prata på riktigt, så vi bestämde oss för att gå ut och äta ihop och skvallra ikapp oss.

Vi, visade sig vara jag, han och hans flickvän. Jo, de har nyss blivit ihop igen efter ett längre uppbrott, de har nyss flyttat ihop, och så vidare, och så vidare, men betyder det automatiskt att de lever i symbios 24 timmar om dygnet? Hon är visserligen jättetrevlig, och jag har inget egentligen emot att hänga med henne, det är mer principen. Dessutom ville jag ju få veta allt om hur det hade gått till egentligen, det som var så oförsonligt slut, och hur allt är mellan dem nu. Men det ville jag fråga honom, bara, och nu gick ju inte det.

Ja, eller så är det kanske mest avundsjukan över att jag själv inte har någon att leva i symbios med. Jag ska sova på saken. Ensam.

Kommentera

