Modeblogg

kappa Jag har shoppat mig lycklig idag.

Den första shoppingkassen med lycka innehåller världens finaste kappa, och jag slipper äntligen gå runt och frysa i en trasig gammal kofta som varit det enda jag haft mot kylan i staden med jackväder året om sen jag söp bort min förra kappa på ett bröllop i juni. Jag fick en impuls att gå in på Zara och där hängde den och sa ”köp mig, ta med mig hem, älska mig, jag lovar att göra dig lycklig”. Vem kan motstå något sådant?

Dagens andra shoppingkasse fylld med lycka innehåller en påse bilar, ett paket knäckebröd, en påse glöggkryddor och en påse pepparkakor. Det var skandinavisk julbasar på Skanska och alla gamla utlandssvenskar var som barn i en godisbutik. Marabouchokladen var slutsåld redan innan jag hann fram och det är tur att jag får frossa i Schweizernöt om en månad hemma i Sverige, annars hade jag nog varit tvungen att tänka ut en lömsk plan hur jag skulle kunna stjäla minst en av den där tanten som köpte på sig fyra enorma chokladkakor så att andra som jag blev utan. Nu hade hon tur.

2 responses to “Modeblogg

Kommentera

