Förresten

Angående alla de där gamla klasskompisarna i det förra inlägget, alltså jag vet ju egentligen, med mitt rationella jag att de har det de har för att de inte har gjort allt jag gjort och att jag aldrig någonsin skulle vilja vara utan allt det jag har gjort och att det nog är värt priset.

För hade jag fortfarande bott kvar i hemstaden och varit gift och haft två barn och hus så hade jag aldrig bott i fem länder, jobbat på FN, bussat mig runt Sydamerika, varit vandrarhemsrecepcionist i spännande storstaden någon annanstans, bott mitt i smällkalla vintern i ett oisolerat rum i sällskap med råttor och han jag trodde var kärleken och levt på vatten och bröd, eller sett allt jag sett och träffat alla jag träffat och lärt mig allt jag lärt mig.

Det hade kanske inte varit sämre att stanna i hemstaden och följa den utstakade vägen, men det är alla de där erfarenheterna, både de bra och dåliga, som jag inte för mitt liv skulle vilja vara utan för att det är de som gjort mig till den jag är.

Och det är ju för att jag har gjort allt det där andra, och bytt land minst en gång om året de senaste sju åren som jag inte riktigt hunnit med det andra, eller snarare har det aldrig passat in i mitt liv förrän nu. Men nu är jag där. Nu vill jag att han ska dyka upp, han som också har gjort en massa och känner sig redo, och säger nu är det dags, nu skaffar vi barn.

2 responses to “Förresten

  • veckat

    Jag känner verkligen igen mig, och jag kan inte riktigt urskilja om det är åldersnoja/samhällstryck eller bara en längtan efter sammanhang, men jag vill också hitta Kärleken och skaffa barn snart.

  • Annaluna

    Jag är säker på att om du hade stanant i hemstaden och varit gift med två barn hade du skrivit ett bogginlägg precis tvärtemot det du skrev just nu ”Jag älskar visserligen mina barn och min man, men jag kan inte låta bli att önska att jag hade varit den där tjejen som ”bott i fem länder, jobbat på FN, bussat mig runt Sydamerika, varit vandrarhemsrecepcionist i spännande storstaden någon annanstans”… Faktiskt.

    Och det bästa är ju att du gör allt det här och sen kan du skaffa barn och man, det är bra mycket svårare att göra det i omvänd ordning! 🙂

Kommentera

