Paus, tack

Jag jobbskolkar idag, ligger hemma under mitt jätteflufftäcke med MacBooken i sängen och är låtsassjuk. Visserligen hade jag nästan 38 graders feber igårkväll, och visserligen hade jag nog ont i huvudet i morse om jag känner efter, men mest är jag bara less.

Heltidsjobb och heltidsplugg och tusen inlämningsuppgifter och plugga hela helgen varje helg och aldrig vara ledig och nej, tack. Jag vill ligga hemma i sängen en hel dag och mysa under mitt täcke och inte ta ansvar.

Eller i alla fall till klockan fem, för då måste jag gå på obligatorisk föreläsning, men jag får i alla fall sisådär åtta timmars välbehövlig försoffning, även om det av arbetsmoralen framkallade dåliga samvetet gnager lite därinne. Men sorry, jag behöver faktiskt en paus.

Kommentera

