Inte så smygande flirt

Helt plötsligt har det här med Smygflirten blivit något som inte är så i smyg längre. Jag vet faktiskt inte hur det har gått till, eller när det hände, men det är liksom från noll till hundra på några dar. Igår facebook-chattade vi HELA dan. Sen pratade vi i telefon på kvällen och sen ringde han lite senare på kvällen bara för att säga hej.

Det är inte bara kompissnack när vi pratar heller, det ligger helt klart en massa i luften även om inget har hänt. Men man öser inte komplimanger över någon om man inte alls är intresserad, eller hur? Eller säger ”du lyckas alltid få mig att le”, eller svarar ”tänka på dig” när jag frågar vad han ska göra ikväll…

Och jag försöker ta ner mig själv på jorden och tänka akta dig, akta dig, han har just gjort slut med sin tjej och tänk om han bara behöver någon som får honom att må bra ett tag, att trösta sig med. Men mitt andra jag tänker ja, men det var ändå han som gjorde slut, och hon har varit i Andra Landet i fyra månader och…

Nej, jag vet hur farligt det är att tänka så och hur hal is jag ger mig ut på, men ändå går jag runt med ett fånigt leende och räknar ner till att vi ska gå på konstutställning idag. Hjälp.

2 responses to “Inte så smygande flirt

  • haren

    Asch det gar inte att overtala sig sjalv att vara forsiktig hur som. Och kanske ar det stadig mark eller sa ar det hal is. Men det vet man aldrig inte heller med nagon som inte ar nysingel. Ha en fin dag.

  • annaluna

    Solklart att det är något mer på g, och precis så där gulligt och spännande som får det att pirra! Trots mitt råd innan om att akta sig för att bli substitut så finns det faktiskt undantag. Jag blev tillsammas med Martin ca 2 dagar efter att jag gjorde slut med mitt ex, och faktiskt så hade jag drömt om Martin så länge innan att han aldrig, aldrig varit ett substitut, snarare tvärtom! Under mina månader i Buenos Aires var det enda jag gjorde att chatta o prata med Martin dag ut och dag in och boom, när jag kom hem insåg jag att det var Love. Så; det finns undantag!

Kommentera

