Mysfikat

Med Annalunas och Jennys kloka råd i bakhuvudet gick jag och fikade med Smygflirten igår. Myscafé, öppen spis, varm choklad… Vi kommer skitbra överens, det är lätt att prata fast vi egentligen inte känner varandra så bra och vi delar med oss av våra tankar och erfarenheter och har det trevligt.

Bra saker: det var han som gjorde slut, hon är i Andra Landet (dvs långt borta), och det verkar inte som att han har något intresse av att bli tillsammans med henne igen även om uppbrottet var jobbigt.

Mindre bra saker: han har redan köpt biljetter så det 26 december åker han till Andra Landet en månad (tanken var att han skulle hälsa på henne, sen blev det som det blev), och jag verkar ha konkurrens (inte av exet utan här på hemmaplan).

Men han sa fina saker som i ett annat sammanhang helt klart skulle kunna tolkas till min fördel, och jag tänker att jag ska ge det tid och ja, kanske, kanske kan det bli något sen.

Sen på kvällen hade vi världens längsta nonsensdiskussion om min status (som var på svenska) på Facebook, och det gjorde mig lite, lite, lite glad i hjärtat.

Just nu är jag glad bara det händer något överhuvudtaget i mitt annars helt stillastående kärleksliv, även om det som händer egentligen bara finns i mitt huvud.

One response to “Mysfikat

  • annaluna

    A good start.
    Trevligt att mitt råd togs emot på ett bra sätt också. Jag följer alltid din blogg med spänning… Att han åker till Andra Landet en månad kanske egentligen är precis vad som behövs om det nu kommer bli ni två? Saker lägger sig lite, lite distans skapas, och sen är det bara att börja på ett tomt blad liksom:)
    Suerte!

Kommentera

