Flirt i smyg

Nu är det såhär: Det finns en kille i utkanten av min bekantskapskrets som jag träffar ibland (ganska sällan) på fester, och vi brukar prata och jag brukar tycka att han är så himla trevlig och ganska söt, men mer kontakt än så har vi aldrig haft. Senast vi var ute snackade vi en del och dagen efter la han till mig på Facebook. Najs, tänkte jag, tills jag upptäckte att hans relationship status var ”engaged to” en person.

Men så förra veckan ändrades plötsligt hans relationship status till ”single”.

Vad gör man i ett sånt tillfälle? Jag tog tillfället i akt och skickade ett mess och frågade hur han mådde och han skickade ett personligt svar och sen har vi liksom messat fram och tillbaka och chattat en del och imorgon ska vi ta en kaffe på universitetet.

Han vet naturligtvis ingenting om mina eventuella baktankar, utan säger att jag är en så himla fantastisk och fin människa som bryr mig och ja, det handlar det ju faktiskt också om, jag känner medlidande eftersom jag nyss var där, och han är så himla genomsnäll – det lilla jag känner honom – och det känns inte som att han förtjänar att må dåligt.

Men samtidigt så känner jag mig lite väl ondskefullt beräknande, för om jag ska vara helt ärlig så handlar det inte bara om att han är en skön kompis. Får man verkligen flirta i smyg genom att vara snäll med en person som just har fått sitt hjärta krossat?

5 responses to “Flirt i smyg

  • annaluna

    Oh ja, det får man!
    Däremot skulle jag själv vara lite på min vakt, det är aldrig kul att bli ett substitut – som man kanske annars inte skulle vara om man väntade ett par månader… Ten cuidado!

  • Jenny

    Tycker absolut att du kan träffa och le lite speciellt mot honom, men som anna säger: akta substitutgrejen och akta även kompisgrejen (”du har ingen kompis jag kan gå ut med?”). Låt honom få lite tid, sen kan du köra på!

  • Jenny

    Och det med kompisgrejen blev lite fel, jag menar att akta så att han inte bara ser dig som kompis.

  • underlandet

    Annaluna & Jenny: Tack för tipsen! Jag ska ha dem i bakhuvudet…

    återkommer om fikat i eftermiddag.

  • veckat

    Med mina erfarenheter bör du ju akta dig noga för reboundgrejen, den slutar sällan lyckligt, det gäller att hålla hårt i hjärtat om du ger dig in i den leken. Lycka till!

Kommentera

