September 2010

Så oändligt långt borta. Precis så oändligt länge får jag nu stanna i Underlandet. Efter sex timmars byråkratiska vändor och väntande har jag nu det där beviset i mitt pass som säger att de närmaste två åren har jag helt garanterat visum här.

Och jag har ju tänkt att stanna längre än så, Underlandet är mitt hemma och här vill jag leva och här vill jag att mina barn ska växa upp.

Men 2010 känns ändå stort på något vis, det är långt, långt bort i tiden, och det är lite svindlande att tänka att ja, så långt bort i tiden kommer jag fortfarande att vara här, nu har jag det till och med svart på gult i mitt pass. För allt det där andra, det känns så overkligt att det nästan inte går att föreställa sig sådär på riktigt.

Men Underlandet, i september 2010 är jag fortfarande här.

3 responses to “September 2010

  • veckat

    Ja GUD ändå, 2010 är så långt borta, men ändå inte så himla långt borta när man ser det i ett-helt-liv-perspektiv. Härligt att du trivs så bra!

  • underlandet

    Det har du iofs rätt i! Det är bara att siffror känns liksom så mycket mer konkreta än den där diffusa ”framtiden”…

  • Annaluna

    Svinbra, för då kan jag komma och hälsa på dig i framtiden, eftersom jag inte kommer kunna innan 2010 antagligen 😀

Kommentera

