Sunk-söndag

Jag borde plugga, jag borde, borde, borde en massa, men jag har ingen lust. När man jobbar heltid och pluggar en masterutbildning (med föreläsningar fyra kvällar i veckan) måste man få vila ibland också. Så jag går runt hemma i mjukisbyxor och plockar lite halvhjärtat bland mina saker i något som ska likna städning, eller organisering av papper eller liknande, och de där borde-tankarna pockar på min uppmärksamhet i bakhuvudet, men jag kopplar bort allt jag kan, sätter på en ny låt i iTunes och dansar ett tag framför badrumsspegeln istället.

*Uppdatering* Och sen råkade jag visst sugas in i youtubes svarta hål, och har utökat min musiksamling med hjälp av den här helt fantastiska sidan. Rekommenderas!


2 responses to “Sunk-söndag

  • Annaluna

    men, men, men, du är ju som jag! Och JA, vila måste man! Jag måste vara komma på själv när jag ska ORKA och HINNA vila…

  • underlandet

    Ja…. visst är det så! Just den där söndagen lyckades jag koppla bort allt, för en kompis ringde och bjöd mig på lunch och sen drack vi rom och cola och dansade i hennes vardagsrum med hennes kompisar hela eftermiddagen och kvällen och jag kom hem sådär smålullig vid elva-tiden.

    Vilket innebar tokpluggande resten av veckan för att ta igen det jag inte gjorde hela söndagen, men det var det värt ändå.

Lämna en kommentar