Men åååå

Igår ringde R. Efter att terminen börjat har han varit som uppslukad av jorden med sina två heltidsjobb och masterstudier. Så det där vi hade har runnit ut i sanden, omständigheterna var så fel som de kunde bli (och jag vet inte, om det verkligen är kanske inte omständigheterna spelar någon roll, men om det inte hunnit bli ännu… eller så var det inte meningen).

Hur som helst, igår ringde han och vi pratade länge om oss som ett vi och var för sig. Och han har börjat dejta en tjej han pluggar med. Fan. Även om han säger att han inte vill, det var inte läge för oss och det är inte läge för dem heller och det hela liksom gav sig av att de ses så ofta för de pluggar ihop, och att det inte är som det vi hade och att det egentligen inte är så mycket alls, så fan.

Men på något sätt kändes det ändå bra, det var bra att prata och knyta ihop saker och ting, för det var så mycket som hade lämnats hängande i luften. Och jag berättade valda delar om Gitarristen, som dykt upp i mitt liv igen (men som inte ger mig några fjärilar i magen), och det var liksom skönt att prata om saker och ting som behövde bli sagda. Men fan, ändå, för han är den enda av männen i mitt singelliv som jag faktiskt skulle vilja kunna satsa på, och han säger att det var så himla bra att vara med mig och han tycker om mig och bla bla bla och så funkar det bara inte just nu.

Och jag vet det ju egentligen själv också, för även om vi skulle ha fortsatt vår sporadiska dejting så var det ju inte det jag ville ha, och det jag vill ha kan han inte ge mig just nu, för jag vill ha allt, och det är omöjligt. Men så kan jag ändå inte låta bli att fundera på hur det skulle kunna ha varit, eller blivit.

Sen ringde de från drömjobbet idag. Jag har redan valt det säkra alternativet, skrivit på kontrakt och hela kittet, och det känns fortfarande som det mest rätta beslutet. Men de ringde för att undra om jag fortfarande var tillgänglig och intresserad och när jag i så fall skulle kunna börja för jag är en av slutkandidaterna. Typiskt, då.

Kommentera

