Kärlekskrisen, igen

Som svar på förra inlägget skrev Jenny:

Men du gjorde ju nästan precis slut med en kille? Jag säger paus! Paus som i och för sig borde innehålla hångel och hålla handen med random people!

Ja, det är nog sant. Men det känns som längesen, för jag har inte träffat Den Där sen i januari, då jag flyttade till Underlandet och vi hade distansförhållande i två månader för han skulle ju komma hem, hit till Underlandet som är hans hem, i början på juni. Sen kom bomben och vi gjorde slut första gången, i slutet på mars, och sen kom dunderbomben och det tog slut-slut i början på maj.

Komma över-processen har nog pågått sedan januari, kanske, för när man inte har kärleken i sin fysiska vardag är det på något sätt inte riktigt lika verkligt.

Och pausen, ja den innehåller en hel del hångel och hålla handen med random people med ojämna mellanrum, men det är liksom inte det jag saknar mest. Det är fjärilarna i magen. Och inte en enda av de där random personerna får fjärilarna i min mage att vakna.

Och det betyder nog att du har helt rätt, Jenny. Pausen är inte slut, det är kanske inte dags för fjärilarna riktigt än. Jag måste bara få känslan att inse det också, inte bara tanken. För under tiden går jag ändå runt och hoppas på att Mr Right ska dyka upp runt nästa hörn och få fjärilarna att fladdra som aldrig förr.

Kommentera

