Kärlekskris

Jag brukar vara rätt nöjd med att vara singel, och friheten det innebär. Men helt plötsligt har jag börjat gå och längta efter kärlek. Kanske är det för att så många vänner runtomkring går runt och är pariga och kära och dessutom har halva bloggosfären gått och kärat ner sig (eller i alla fall Panso och Å, och sen har vi ju Jenny som är stormförälskad sen över ett år tillbaka, eller nåt sånt, och så Haren som återförenats med sin kärlek i landet långt borta).

Alla utom jag, känns det som. Så är det ju inte, såklart, och egentligen klarar jag mig bra på egen hand. Men ändå.

Inte för att det finns några årstider i Underlandet, men i mitt svenska huvud är det höst, och jag skulle så gärna vilja att någon höll mig i handen genom höststormarna och sov sked med mig och viskade vackra saker i mina öron genom höstregnsnätterna.

Men inte en enda drömprins i sikte. Suck.

3 responses to “Kärlekskris

  • Annaluna

    Tom JAG är kär sedan typ 2 år 😀 Nej ursh, nu ska jag inte vara sån… Det är nog kanske dina svenska höstkänslor som spökar ja…

  • Jenny

    Men du gjorde ju nästan precis slut med en kille? Jag säger paus! Paus som i och för sig borde innehålla hångel och hålla handen med random people!

  • underlandet

    Annaluna: Ja du också, det har du rätt i! Ja, det är nog svenska höstkänslorna….

    Jenny: Mmm… det blir ett eget inlägg.

Kommentera

