Jo, jag lever…

…men det verkar som att ju mer min hjärna går på högvarv med livsavgörande funderingar, desto tystare blir jag på bloggen. För det är inte så att det inte händer saker i mitt liv, tvärtom. Jag vet bara inte om jag vill skriva om det riktigt än, jag vill inte jinxa, men det är jobb hit och jobb dit och nästa vecka måste jag ta ett stort beslut och det är det enda min hjärna bearbetar just nu. Men jag tror jag väntar till nästa vecka med att skriva mer.

Främsta distraktionsmomentet från mina hjärnfriterande funderingar är de där männen som cirkulerar i min tillvaro. De där männen som för tillfället uppgår till ungefär tre, R, Lill-ängeln och Gitarristen.

R, som jag vill vara med mest av alla, men som är så satans upptagen hela tiden. Och som aldrig (nästan) säger nånting fint. Jag som smälter av latin-lover-snack lyckas hitta den enda latinon i Underlandet som inte latin-lover-smörar. Typiskt. Och i övrigt är det fint och bra, men det känns som att allt är på stand-by till någon oviss framtid då omständigheterna är gynnsammare.

Lill-ängeln, som jag trasslade in mig med, och det var ju ett misstag, har jag insett, och försökt åtgärda det med att hålla mig undan och hoppas att han fattar vinken (och det är ju inte en så bra metod, för jag gillar ju honom egentligen, som kompis alltså). Men det går långsamt, för han lämnar chokladbitar med små lappar till mig med portvakten och säger dessutom förlåt för att han är otrevlig när jag är så himla bra och snäll och god mot honom… Hallå, verkligheten anropar?

Gitarristen, gamle gode gitarristen, på den fronten är allt helt problemfritt. Vi kan hänga jättebra som kompisar och vi kan hångla och det betyder inget mer än bara det och vi tycker jättemycket om varandra fast inte på kär-sättet utan bara som två personer och ja, det är fint att han finns i mitt liv.

Och fuck, vad jag inser att jag skriver om män, och män, och män, som om mitt liv cirkulerade kring dem. Sorry, det gör det inte, även om det kan verka så, och nästa vecka kommer rafflande spännande nyheter som inte har ett dugg med män att göra.

4 responses to “Jo, jag lever…

Kommentera

