Första gången

Jag var sjutton, och alla andra hade såklart redan gjort det, och jag ville också, så himla mycket, bli av med den. Jag och en pojkvän hade försökt två år tidigare, men det hade inte riktigt funkat eftersom vi var skitnervösa bägge två och sen hade vi inte vågat försöka igen och sen tog det slut och vem skulle man då bli av med den med?

Så en dag frågar min bästa kompis mig hur många jag gjort det med. Jag var utbytesstudent i Kanada och ryktet svenska tjejer har plus min allmänna frigjordhet gjorde att han tog för givet att jag redan blivit av med den för länge sedan.
”Ingen”, sa jag.
”Inte jag heller”, sa han.
Och så kom vi fram till att vi två var väl säkert de sista på jorden, eller åtminstonde på vår high school, som inte gjort det ännu. Och vi var ju bästa kompisar och tyckte om varandra, och hade ju till och med hånglat förut så varför inte? Det var ju en win-win-situation, liksom.

Sagt och gjort. Två veckor senare skulle han ha FF och fest hemma hos sig. Perfekt tillfälle, bestämde vi, för jag var även om jag för allt i världen ville bli av med den, samtidigt livrädd för att det skulle göra ont, så jag ville helst dricka lite innan – inte så att jag skulle vara full och inte komma ihåg, det ville jag inte, men så att jag skulle slappna av lite och det inte skulle göra lika ont

Under de två veckor som gick hann vi berätta för halva skolan om våra planer och alla som var på festen visste om det. Vi softade och drack och när jag tyckte att jag var lagom onykter sa jag till honom att nu var det dags. Så vi sa till att okej, nu går vi iväg, och alla önskade oss lycka till och ha det så kul.

Uppe på övervåningen i hans pojkrum gjorde vi det. På golvet, av någon anledning. Det gjorde inte så ont som jag hade varit rädd för (kanske var det alkoholen?), men det var nog mer kul än skönt. Vi var ju bästa kompisar och hade inte mycket hämningar för varandra, så vi testade alla möjliga ställningar som vi inte hade en aning om hur de skulle vara och skrattade när det inte funkade.

Sen gick vi ner till festen igen, alla skålade för oss och grattade och high-fiveade oss. Dagen efter pratade jag med min mamma i Sverige i telefon och berättade att jag gjort det och hon sa vad kul och gjorde det ont och det blir ännu bättre andra gången.

Det är ett av mina bästa minnen. Jag önskar att alla fick ha en lika perfekt första gång som jag.

4 responses to “Första gången

  • Susannanstans

    Åh jisses. Det var verkligen en perfekt första gång, men jag hade nog tyckt att det var lite obehagligt om alla visste om det och hejade på och sådär. Min första gång var av sämsta slaget . Jag fick klamydia.

  • Annaluna

    haha, det var nog bästa gången jag hört om någonsin! 🙂 Skön inställning alla hade oxå, underbart. Själv blödde jag de typ första 10 gångerna (!) så det blev knappast bättre andra gången, men nu ganska många är senare, är det bra, hehe.

  • ramaskri

    Gud vilken bra historia!

  • underlandet

    Susannanstans: Ja, jag kan tänka mig det, men det var liksom rätt soft, det kändes inte som press utan mer som pepp… Och vilken misslyckad första gång för dig, grym otur.

    Annaluna: Haha, ja jag har nog inte hört någon som har en första gången-historia som slår min. Skulle inte vilja byta ut den mot något. Och jo, det blir ju bättre med tiden…. hehe… och dessutom ger ju övning färdighet, det är ju tydligt.

    Ramaskri: Tack!

Kommentera

