Bästa mamma

Idag fick jag mig ett sverigepaket levererat. Mamma läste i lokaltidningen om ett par som skulle resa till Underlandet för att hämta sitt adoptivbarn, slog upp dem i telefonkatalogen och frågade om de inte kunde ta med ett paket till mig. Tack, finaste mamma, och tack snälla människor som kånkar ett tungt paket till en okänd person på andra sidan jorden.

Så nu har jag en laddning Gott&Blandat salt, Gott&Blandat vanlig, Marabous schweizernöt, Daim, messmör, knäckebröd och polkagrisar. Dessutom fick jag en hel hög tidningar; Språk, Ordfront, Arena, Bang och – för mamma känner till mina hemliga kunglighetsfetischer bakom den politiska fasaden – Svensk Damtidning.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa om prinsessan Madeleine och de andra.

Godnatt!

Kommentera

