Minisemester

Minisemestern var enormt välbehövlig. Ett och ett halvt intensivt dygn av sol, värme, pool, god mat, vänner, sprit och knark. Ja, det där sistnämnda gäller inte mig, men i princip alla mina övriga vänner. De knaprade piller och skrattade eftermiddagen lång. Nästan sådär att jag tänkte att hm, kanske kan det vara något ändå, det verkar ju rätt kul. Tills kvällen kom och en av vännerna hade knaprat lite väl mycket piller och började dansa ”sexigt” i sin bikini och klänga på allt och alla och prata totalt, totalt osammanhängande om allt och inget i flera timmar. Då tänkte jag att nej, det är nog inget för mig ändå. Jag vill gärna veta vad jag gör, någorlunda i alla fall. Så jag höll mig till min sprit och hade roligt åt de andra istället.

Och jag kom hem utvilad till storstaden igen, utvilad efter en jobbvecka då jag kommit hem sisådär vid tio-tiden varje kväll. Utan övertidsersättning, såklart, sånt håller de inte på med i Underlandet. Idag kom jag hem vid tio, imorgon räknar jag inte med att komma hem något tidigare än så heller, tur att måndag var röd dag och veckan bara har fyra arbetsdagar. Och sen hoppas och tror jag att det nog ändå ska bli lite lugnare, för det vore väl ändå trevligt att ha ett liv utanför jobbet också, även på veckorna, eller hur?

P.S. Som vanligt är det inte tjejen på bilden som har skrivit brevet.

2 responses to “Minisemester

  • annaluna

    jag var med i en Bullen brevfilm när jag var ”liten”, haha, blev typ retad i skolan dagen efter…verkligen ALLA kollade på Bullen när man var liten ju!

    Det är helt klart skönt med ett liv utanför jobbet oxå, vilket jag knappt hade när jag jobbade på Puerto Rico…skillnad i Sverige big time!!

    Coolt foto oxå!

  • underlandet

    Hahaha!

    Ja eller hur… vilket tydligt bevisar den totala avsaknaden av kausalt samband mellan hårt jobb och rikedom (ekonomisk, alltså).

Kommentera

