Sakta men säkert

Midsommar passerade helt obemärkt förbi, så kan det gå om man är bosatt i Underlandet och knappt känner en enda svensk. Fredagskvällen spenderades istället i vänners sällskap spelandes Underlandets nationalsport, i kombination med ganska mycket öl.

En av vännerna var R och för varje gång vi ses tycker jag allt mer om honom. Det känns bra, helt enkelt, att vara tillsammans med honom. Men samtidigt är jag livrädd för att det ska gå längre, att det ska bli mer, att det ska bli seriösare. Jag är inte riktigt redo ännu.

Men vi hade Snacket. Jag vet inte faktiskt om jag blev klokare efter det, jag vet inte riktigt ändå var vi står, men det var bra ändå. Vi ska ta det lugnt, skynda långsamt, och det är precis vad jag vill. Han känner till hela historien om Den Där och vet att sånt tar tid och han är dessutom kanske den upptagnaste personen jag känner (vem kommer på tanken att ta två heltidsjobb?) så även om vi skulle vilja kan vi knappt ses mer än max en gång i veckan. En alldeles lagom takt för mig.

Men på tisdag jobbar han inte och han sa snälla, kan jag inte ringa jobbet och säga att jag är sjuk så kan vi stanna i sängen hela dagen. Och jag förbannar min svenska arbetsmoral.

2 responses to “Sakta men säkert

  • annaluna

    oh-la-la!
    GUD vad jag är sugen på att komma och hälsa på dig!!! Jag måste åka någongång… Jag förbannar min svenska arbetsmoral jag oxå, haha! (ett under att jag läser bloggar på arbetstid..men det är bara för att chefen sagt att vi får surfa hur mkt vi till, så länge det inte går ut över jobbet…)

  • underlandet

    Jaaaa! Kom hit! Hälsa på! Du är välkommen när du vill!
    Kram

Kommentera

