It’s raining men

Helt plötsligt har det dykt upp män, män, män från alla håll och kanter. Män som i potentiella hångel och mer. Är det möjligen så att ett krossat hjärta (dvs svaghet?) har en viss dragningskraft?

R: Den gamla vännen som dök upp så lägligt när allt kraschade med Den Där. Vi har setts nu och då, och det är fint och han får mig att må bra och ja…

C: Den Därs före detta bästa kompis, som jag råkade hångla med på fyllan häromveckan. I lördags efter bröllopet sov han över, men vi var så kalasfulla att vi somnade på en sekund. Dagen efter låg vi kvar i sängen och var bakis ihop hela dagen, vilket ledde till lite hångel, vilket nästan ledde till mer än så, men jag tackade nej, på grund av R.

Gitarristen: Vi har inte setts på länge, så helt plötsligt igår kväll hör han av sig på msn och vill komma över, för att sova sked, som han sa, men jag tackade nej, trots att det var frestande, dels på grund av en bakfylla från helvetet, dels på grund av R, igen.

Döparen: (Jo, det är hans efternamn i översättning) En kursares kompis som försökt ragga upp mig sedan innan det tog slut med Den Där. När det väl tog slut hånglade vi på en fest men vid närmare eftertanke gillar jag nog mer bekräftelsen han ger mig än honom.

Skyddsängeln: Jag träffade honom på en kompis födelsedagsfest för ungefär en månad sedan, och sedan dess har han försökt bjuda mig på fika/öl/filmkväll sisådär en-två gånger i veckan, men eftersom jag just haft min stressigaste månad någonsin har jag tackat nej till precis allt, för att jag verkligen haft riktiga förhinder. På bröllopsfesten i lördags hängde vi hela kvällen, han talade om för mig att vännen som gifte sig hade utsett honom till min skyddsängel för att ta hand om mig och mitt krossade hjärta. Sen försvann min jacka, han lånade mig en tröja och jag drog med några andra i en taxi och lämnade honom ensam kvar, fast det inte riktigt var meningen, jag hade fått för mig att han följde efter i nästa taxi.

Vad är dealen med R och varför tackar jag nej till två lockande erbjudanden (från både C och Gitarristen) på en och samma dag på grund av honom?

Dealen är denna, häromveckan när vi sågs på en offentlig plats för första gången sedan vi började vad jag tänkt på som en kk-grej hälsade han på mig med en puss på munnen och sen gick han runt och höll mig i handen. Nästa gång, i torsdags, var det likadant, och sen hemma hos mig, mitt i hetaste stunden säger han att han inte har sex med någon annan än mig. Inte riktigt läge att säga ”stopp och belägg, vad menar du med det, vad vill du med det här egentligen?” Så jag vet inte om det bara är att det inte har dykt upp några tillfällen eller om han är inne på att ha någon slags monogam (dvs seriös?) relation med mig.

Jag kan fortfarande gråta av saknad efter Den Där, och jag hatar den där jävla subban A, och det känns som att det inte är läge att börja en ny relation förrän jag kommit ut hel på andra sidan från den förra. Men jag tycker väldigt mycket om R och kanske, i framtiden när jag känner mig redo, kan det bli något mer, om han fortfarande finns kvar, och jag vill vara försiktig med honom så länge. Jag vill inte binda upp mig i någon relation, men jag vill klargöra saker och ting med R först. Även om det innebär att tacka nej till två lockande erbjudanden på en dag, och att hålla övriga aspiranter på avstånd ett tag.

Men jag måste erkänna att jag njuter av uppmärksamheten och det hjälper onekligen till att lappa ihop det där självförtroendet igen.

One response to “It’s raining men

  • Annaluna

    Du gör rätt i att njuta av uppmärksamheten! Det verkar sanna mina dar regna män 🙂

Kommentera

