Jag är tillbaka

Å det var bästa tio dagarna på länge när sverigevännen var här. Vi har känt varandra i massor av år, men sådär i utkanten av varandras bekantskapskretsar och det var egentligen först kanske ett år innan jag flyttade som vi insåg att shit, vi är ju nästan tvillingsjälar, så lika är vi. Nu hade vi inte setts på ett och ett halvt år, men det var som att vi hade setts förra veckan.

Jag har skrattat, supit och hånglat mig igenom de tio dagarna med henne och helt lyckats förtränga att jag har slutarbeten på universitetet, vilket blev en stresshammare som började banka mig i huvudet så fort hon åkte. Nu har jag helgen på mig att skriva färdigt allt som ska in nästa vecka. Tur att man inte hinner bli utbränd på så kort tid, annars skulle risken vara överhängande, jag måste erkänna att det var sämsta möjliga tajming att börja jobba heltid med den sista och tyngsta månaden på terminen kvar, och att dessutom klämma in ett besök från en sverigevän mitt i alltihop. Men nu är det snart över, en vecka kvar, sen får jag tillbaka mitt liv.

Nu ska jag ta itu med pluggandet, men först ska jag kolla in alla bloggar jag gillar och som jag helt försummat att läsa. Hoppas ni har varit flitigare med skrivandet än jag!

Kommentera

