Strategisk handlingsplan

Jag vill inte gråta mer över honom. Jag vet att det inte funkar så, och att det fortfarande finns många ogråtna tårar som måste få komma ut, men jag försöker se framåt. Lägga bakom och blicka framåt. Och leva i nuet med saker som får mig att må bra.

Punkt nummer ett på min strategiska handlingsplan för att må bra var ”jag vill ha sex med någon, nästan vem som helst”. Och ibland så verkar det nästan som att vissa saker händer precis när det är meningen att de ska hända. Så i måndags stötte jag av en slump(?) på en gammal kompis jag inte har träffat på över ett år. Så vi bytte nummer för att hänga någon dag. Och i fredags ringde han och satt på en bar i närheten och drack öl och jag drog dit och en sak ledde till en annan och vi hamnade hemma hos mig. Jag hade lagt alla korten på bordet redan innan, berättat att det-och-det-och-det har hänt och jag känner för att ha sex med någon. För bara för att någon annan behandlat mig som ett svin vill jag inte bli så själv.

Punkt nummer två på handlingsplanen var ”jag vill klippa håret”. Vad är dealen egentligen med jag-vill-förändra-mig-symptomet när det tar slut? Så jag och en vän gick till frisören och jag sa, jag vill ha en förändring och han klippte och det blev jävligt snyggt. (Är det hämnd, eller, tänker jag nu? Lite, du ska allt få se vad du går miste om…?)

Och så fina fina vänner och ta vara på de där bra sakerna som händer i vardagen.

Som att i fredags när jag kom hem med kompisen var det fest i min port. Grannen och några andra hängde i porten och drack sprit och snackade med portvakten och hade integration i största allmänhet mellan de boende i huset. Så jag fick tetrapakssprit och en salsadans med grannen och lärde känna fler i huset, och det är ju de där oväntade stunderna som gör livet så värt.

Som att en kompis som ska gifta sig skickade ett mejl när han fick reda på vad som hänt med Den Där och sa att jag får vara han och hans blivande frus flickvän istället om jag vill. Han, och alla andra som ringer och skriver och tycker om mig och finns där för mig och fyller det där svarta hålet i hjärtat med värme och kärlek.

Det kan nog bli bra till slut.

One response to “Strategisk handlingsplan

Kommentera

