Imorgon…

…är första dagen på nya jobbet. Jag är skitnervös.

Varför är risken (hur liten den än är, för rent rationellt tror jag inte det kommer att hända) att misslyckas så skrämmande? Varför tror vi (eller är det bara jag) inte att vi riktigt duger om vi inte lyckas?

3 responses to “Imorgon…

  • Susannanstans

    Och vad betyder det egentligen att lyckas? För vem ska vi lyckas? Men det är väl den där frågan man hela tiden ställer sig själv, och andra, hela tiden samma fråga fast ställd på olika sätt: är jag älskad?

  • Papayan

    Vi har blivit uppväxta med den attityden att vi inte ska tro att vi är mer eller bättre en någon annan. Därför visar vi inte oss så starka som vi faktiskt är, för någonstans kopplar vi bort dessa tankar om oss själva. Istället är vi förstående och tror mer om andra, där kommer de skrämmande tankarna om att misslyckas in.

    Om vi ska boosta upp oss själva så är vi precis lika starka som alla andra och därför kommer du att briljera på det nya jobbet! =)

  • annaluna

    Katastroftänkande! Mamma tipsade mig om boken ”de tio dummaste misstagen som smarta människor gör” Inte för att jag läst klart den, men jag känner igen mig…jag vill vara förberedd på det värsta för att slippa bli besviken och sen kanske lite inpräntad jantelag gör sitt oxå…

    LYCKA TILL, och alla vi andra är säkra på att det kommer gå bra:)

Kommentera

