Bloggutmaning

Har precis blivit utmanad av Papayan:

Tre namn du går under: Mmm… jag funderade på den här ett tag, men jag tror att jag hoppar, för alla smeknamn är så lika mitt namn att jag nog inte vill skriva ut dem.

Tre saker som skrämmer dig: Att aldrig få barn (det är nog min största skräck i livet), att vara 45 och ha familj och barn i Underlandet och inse att jag vill hem till Sverige (vilket jag inte tror kommer att hända, eller hoppas i alla fall) och att världen verkar ha blivit så rå. Och den globala uppvärmningen, nu blev det fyra saker.

Tre saker du har på dig: Idag är det hemmapluggdag så mjukisbyxor, linnet jag sov i (jepp, har inte ens bytt om sen jag steg upp) och en kofta.

Tre sanningar: Makt korrumperar, solen lyser alltid bakom molnen och det är bättre att vara ensam än i dåligt sällskap. Eller skulle sanningarna handla om mig?

Tre saker du verkligen vill ha: Rent materialistiskt sett: en tvättmaskin (fy fan vad jag är less på att tvätta för hand, och i Underlandet finns inga tvättstugor i husen), en skrivare och en ny digitalkamera. Lite djupare än så: barn (många, med Kärleken), ett jobb som ger mig mer än bara pengar och livslång lycka.

Tre personer jag utmanar: Annaluna, Sara och Susannanstans

3 responses to “Bloggutmaning

  • Panso

    varför är det en sådan skräck att inte kunna få barn? jag har haft svarta ridåer av den rädslan. så många drömmar, planer och meningar skulle gå i graven med budet att man är steril. det är min största rädsla också.

  • underlandet

    Ja, varför är det det egentligen? Men det är väl det där med att förlora sin framtid. Inte på det där föra familjenamnet vidare-sättet, utan mer att jag vet inte mycket om min framtid, men vad jag än föreställer mig så finns barn med i bilden. För att citera dig, så många drömmar, planer och meningar skulle gå i graven.
    Jag vet visserligen att jag kan bli med barn (men det var helt fel tillfälle, helt fel person, helt fel allt, tyvärr, just då), så det är mer det där att tänk om tiden bara går och man aldrig hittar den där personen man vill skaffa barn med? Det är väl inte omöjligt att skaffa barn helt på egen hand, men jag skulle verkligen vilja ha någon att dela upplevelsen, och familjelivet med.

  • annaluna

    Tack för utmaningen ! 🙂 Jag återkommer. Jag filar lite på en egen utmaning dessutom…

Kommentera

