Stora chanser

Häromdagen fick jag ett oväntat telefonsamtal, från en internationell organisation som jag varit med i sedan jag var liten, och de erbjöd mig jobb. Jag som just våndats i beslutsångest och tackat nej till det där andra jobberbjudandet, och bestämt mig för att åka hem till Sverige och inte söka mer jobb förrän jag kommer tillbaka i juli.

Så dök det här upp från ingenstans och förändrade alla planer. Den här gången var det ett erbjudande som jag inte kunde motstå, så Sverige får vänta till jul. Under tiden ska jag ha det övergripande administrativa ansvaret för en organisation, med ett riktigt vitt kontrakt och arbetsvisum och pensionspoäng och hela kittet.

Hurra!

För övrigt blev det ännu en kväll och natt med Gitarristen igår. Det blev inte utgång som planerat, istället blev det musik, dans och alldeles för mycket sprit hemma hos vänner, och så följde han med hem till mig. Det är sådär alldeles lagom, och bra, tror jag. Jag behöver någon att krama ibland, någon att vakna bredvid och någon som säger vackra saker, utan att det är något mer än bara det.

3 responses to “Stora chanser

  • Papayan

    Grattis! Va glad jag är för din skull. =)
    Saker och ting löser sig alltid, och det är tur det men ibland är det lustigt vilken väg livet tar. Det är kanske det som är tjusningen med livet.

  • annaluna

    HURRA är verkligen rätta ordet, grattis igen, det låter svinbra!!

    Spännande med Gitarristen oxå, jag blir nyfiken…

  • underlandet

    Papayan: Tack! Detsamma får jag säga!
    Och ja, jag tror att det är det som är tjusningen med livet, man vet aldrig vad som väntar en runt hörnet…

    Annaluna: Tack!
    Haha, ja jag vet inte om det är så spännande med honom, jag vill inte så mycket egentligen, jag tror han mest fyller ett slags bekräftelsebehov, fast på ett bra sätt (och han vet om hela Kärleken-karusellen och allt, det är inte så att jag vill utnyttja honom helt egoistiskt).
    Om du är nyfiken finns han förresten på kort i min facebook, senaste fotoalbumet, första kortet på andra sidan =)

Kommentera

