Saker som är på gång, kanske

Den där konstiga känslan från igår, den har istället övergått till en pirrande förväntning, eller en positiv nervositetskänsla, av en alldeles konkret anledning. Mer än så vågar jag inte säga, för jag vill inte jinxa, men imorgon avslöjar jag allt, jag lovar. Hur som helst så fick det mig, sömntutan nummer ett, att inte kunna sova i morse, jag steg upp strax före fem (yes, det innebär att klockan stod på 04 och nånting), och det kändes lite underligt att det var en helt vanlig dag som knappt börjat och samtidigt läsa på DN.se om ”stökig valborg i Uppsala”. Tidsskillnader och olika dagar som firas på olika platser är ett intressant fenomen. Men 1 maj är i alla fall helgdag även i Underlandet, men mest av allt just nu dagen då jag får ett väldans viktigt besked.

Under tiden kan jag tala om för er att Gitarristen, tja, han är som han är. Jag vet inte riktigt, faktiskt, men jag tror inte att det är något krångel någonstans. Vi har pratat på telefon, men bara sådär så att vi precis inte hunnit säga något viktigt, för han har ringt från jobbet och helt plötsligt säger han ”jag måste jobba, jag ringer dig sen”. Men han har ovanan att inte alls ringa sen, kanske inte förrän nästa dag då det är samma sak igen, eller inte alls. Precis som att han alltid är jättepeppad på att hitta på en massa saker när vi ses, som sen sällan blir av. Häromkvällen, den där kvällen, tyckte han till exempel att vi skulle åka till New York tillsammans i juli. What, liksom. Men om man tar alla planer han gör upp med en nypa salt är han bra.

Ikväll, eftersom det som sagt är röd dag imorgon, blir det utgång med hans kompis och några kompisar till henne. Eventuellt följer Gitarristen med, då kanske jag får någon klarhet i honom, eventuellt inte, då ska jag bara dansa hela natten med brudarna.

One response to “Saker som är på gång, kanske

Kommentera

