Gitarristen

Det finns en kille, vi kan kalla honom Gitarristen. Jag lärde känna honom för över ett år sedan, när jag jobbade på ett vandrarhem i Andra Landet, och han och hans kompis bodde där. De bodde bara en natt, men vi klickade direkt alla tre och nu när jag flyttat till Underlandet har vi börjat hänga.

Gitarristen har alltid haft ett gott öga till mig, och tja, han är jättetrevlig och dessutom rätt snygg, men jag har ju alltid haft Kärleken, så det har inte varit tal om något annat än vänskap, från mitt håll i alla fall.

När det tog slut med Kärleken har jag tänkt att mmm… om jag någon gång känner behov av lite fysisk bekräftelse så är han min kandidat nummer ett, och förra veckan kände jag för första gången det behovet. Egentligen vill jag bara ha Kärleken, skulle han vara här skulle jag inte vilja vara med någon annan. Men han är inte här och kommer inte hit på kanske ett år, och jag behövde verkligen någon. Inte sådär jag vill ha sex med vem som helst, utan snarare att jag vill ha någon som håller om mig ett tag, som säger vackra saker och som får mig att må bra. Jag vill vakna bredvid någon en morgon.

Så jag hängde med honom och kompisen på en fest i onsdags och när festen blev för tråkig (=när gratisspriten tog slut, det var en releasefest på ett snobbigt inneställe) drog vi hem till mig.

Även om jag helst av allt vill vara med Kärleken så gjorde det mig väldigt gott. Jag gillar Gitarristen och han höll om mig och sa vackra saker och fick mig att må bra. Och jag fick vakna bredvid honom på morgonen. Allt jag behövde.

Sedan dess har vi inte setts men vi pratade på telefon idag och han uttryckte sig helt kryptiskt och jag vet inte riktigt vad han menade med allt han sa och sen sa han att han ringer mig senare för han var på jobbet. Jag får se, jag vill bara att allt ska vara enkelt, det sista jag behöver just nu är krångel i tillvaron och jag hoppas att det här inte innebär något sådant.

One response to “Gitarristen

Kommentera

