Jag tackade nej

Jag funderade fram och tillbaka hela helgen på det där jobberbjudandet, men nej, det var nog inte värt det, trots allt.

Det var nog mer att jag desperat behöver ett jobb, och kanske lite smicker över att de ville ha mig, just mig till det där jobbet. Och att det hade varit mitt första, riktiga, kvalificerade jobb.

Men nej, lönen var inte så värst bra, och listan på arbetsuppgifter liknade mer ett heltidsjobb än ett halvtidsjobb, kanske hade jag fått slita heltid för en halvdålig halvtidslön?

Så nu håller jag tummarna. För om det gick såhär lätt att få ett jobberbjudande så kan det väl inte vara helt omöjligt att hitta något annat, ännu bättre…? Eller? Visst valde jag rätt ändå? Men det får bli när jag kommer tillbaka, under tiden ska jag leva billigt, hanka mig fram på mina engelskalektioner (som nästan räcker till hyran i alla fall) och räkna ner till Sverige. Å vad jag längtar till Sverige.

3 responses to “Jag tackade nej

  • Papayan

    Så länge du känner att du tog rätt beslut så är det det enda som spelar någon roll. Det andra fixar sig alltid i slutändan ändå. =)

  • underlandet

    Tack. Ja, jag hoppas det, det där drömjobbet med superlön väntar på mig runt hörnet, vilken dag som helst nu =)

  • annaluna

    exakt! var det så lätt att få det där borde du kunna få annat, med bättre lön! Nästan lika bra att det var dålig lön då, annars kanske du inte hade kunnat tacka nej.
    Välkommen till Sverige snart!

Kommentera

