Uppdatering

Här kommer en liten uppdatering på läget:

Ungefär i samma stund som jag tryckte på publicera-knappen, blinkade en etta till i gmail-fliken, ett nytt mejl och det var från honom. Och hur kan någon krossa ens hjärta och samtidigt vara världens finaste människa? Så det var rad efter rad med fina ord som smekte hjärtat (utan att för den skull få mig att tro att han tänker sätta sig på nästa plan och komma tillbaka till mig, han är varsam som få).

Allt han vill är att jag ska må bra, om jag behöver distansiera mig från honom ett tag så förstår han det, han skulle aldrig kunna förlåta sig själv för att skapa ännu mer lidande hos mig, jag är världens finaste människa och förtjänar inte att må dåligt…. och så vidare.

Jag tog ett dygn på mig att svara, och funderade fram och tillbaka, är det distans jag behöver? Folk säger det, att det kanske vore bra för mig, och ja, jag kan fatta resonemanget. Men samtidigt, det som får mig att må bra är att ha honom i mitt liv, berätta om min vardag för honom, höra om hans vardag, prata i telefon. Att han är där, helt enkelt. Och jag fattar att det kanske inte är så bra i längden att min lycka hänger så mycket på en person, det är ju aldrig nyttigt. Men just nu vill jag bara må bra, så jag väljer att gå på känsla istället för på resonemang. Vi får se hur det går.

4 responses to “Uppdatering

  • M

    Mm dom säger ju så, ta avstånd, det är bäst för dig. Men att gå på känsla tycker jag alltid verkar vettigast

    Fin blogg! Du har en ny läsare

  • annaluna

    Jag tycker också att du ska gå på känsla. Jag har nog förvisso inte riktigt förstått att det skulle vara helt slut mellan er heller, det känns inte alls så när man läser dina inlägg. Jag hoppas att du mår eller kommer må bra! Och vilka fina vänner du har som skickar massa godis, böcker och tidningar. Jag är dessutom impad över att godiset kom fram i posten och inte stoppades i tullen. Jag har aldrig lyckats skicka något typ Dit Bort utan att påsar rivits upp och saker tagits bort.
    Kram!

  • Panso

    Konstigt att jag inte varit här förut. har ju sett dig lite varstans i bloggvärlden 😉 jag tror jag stannar ett tag 🙂

  • underlandet

    M & Panso: Tack!!

    Annaluna: Nja, det är ju inte så lätt att veta när jag knappt har koll själv… Och det känns inte så, alls, du skulle se våra mejl. Fast rent officiellt är det helt slut mellan oss, tiden får utvisa om det blir vi igen.

Kommentera

