Det tar sig,

sakta men säkert. Efter en mastodontinlämning i fredags har jag ägnat mig åt lite välbehövligt navelskåderi, funderat över tillvaron och vad jag vill med mig själv här i Underlandet. Alla planer kastades ju totalt omkull med Kärlekens chockbesked för två veckor sedan, men jag försöker göra det bästa av saken, ägna tiden åt att hitta min plats här. Det blev någon slags knuff för att ta itu med mitt, och börja definiera min tillvaro bara utifrån mig själv. Kanske blir det bra tillslut.

Så jag har mejlat kontakter för att försöka få in fötter lite här och var, fötter som förhoppningsvis någon gång leder till jobb. Här i Underlandet är det bara kontakter som funkar när det gäller jobb. För under tiden har jag börjat jobba som engelskalärare på ett företag och ja, gruppen är jättebra, ja, det är lättförtjänta pengar, men nej, nej, nej, det är inte alls vad jag vill ägna min tid åt.

Häromdagen köpte jag garn och stickor, en utmärkt sysselsättning under tiden man kontemplerar. Snart har jag stickat ett helt framstycke på den första tröjan jag någonsin stickat (jag har stickat ett par halva tröjor ett par gånger, men för en gångs skull tänker jag slutföra projektet). Bild à la modeblogg utlovas.

Så ja, det gör ont, men det går nog. Jag tror att det blir bra tillslut, det känns som att jag och Kärleken kommer att hitta tillbaka till varandra med tiden, och under tiden kanske jag kan hitta mig själv.

One response to “Det tar sig,

  • sara

    Ja! Bild vill vi ha!

    Och det verkar bra att du får ta det lugnt och fundera. Det kan behövas och brukar kunna reda ut ganska mycket, om man väl vågar låta tankarna vandra dit de vill.

Kommentera

