Neeeej….

Följande mejlkonversation utspelade sig idag mellan mig och kärleken:

Han:

Hej älskling… hur är det? jag måste prata med dig, jag ringer dig imorgon kväll, typ klockan 10 hos dig, okej? Be mig inte berätta något i förväg, jag behöver prata med dig, jag skulle ringa idag, men jag vet att du är väldigt upptagen med ditt plugg, så därför vill jag vänta tills du är ledig imorgon så vi kan prata.

Jag tycker om dig…

Jag:

mmmm… men älskling kan du inte säga åtminstonde om jag borde oroa mig eller inte? och nej, ring ikväll istället, jag vill inte vänta till imorgon.

Han:

Då ringer jag dig ikväll typ vid elva hos mig, är det okej?

Jag:

Okej. Och borde jag oroa mig…?

Han:

Jag vet inte vad jag ska säga… fråga inte om mer detaljer här, för det är inte det bästa sättet att berätta sakerna för dig, vi väntar till ikväll, snälla.

Och det bådar inte gott, det bådar inte gott alls och jag har en enorm ångestklump i magen och mina händer darrar när jag skriver och hur ska jag nu kunna koncentrera mig på att skriva färdigt den där bokanalysen?

Ångest, ångest, ångest.

3 responses to “Neeeej….

  • annaluna

    Nej men FAN! OM det nu inte är nått att oroa sig för, är det jävligt taskigt skrivet. Och är det något att oroa sig för är det ju hemskt! Det låter ju dock som något utanför ert förhållande skulle ha hänt, eller? Typ någon som är sjuk..? Nej fy, jag ska inte spekulera…
    Jag håller tummen för det bästa, verkligen!
    Och förövrigt diggar jag din blogg som fan.

  • underlandet

    Ja, fy fan fy fan…
    Alternativet att någon skulle vara sjuk hade inte slagit mig, mina skräckscenarion jag målat upp i huvudet är:
    1. Han vill göra slut
    2. Han är inte kär i mig längre
    3. Han har bestämt sig för att stanna kvar i Andra Landet flera månader till
    4. Han har träffat någon annan
    5. Han har varit otrogen

    (och jag har på känn att det är tvåan)
    Jag skickade ett mejl nyss och bad honom ringa så fort han kommer hem från jobbet istället, för jag får ändå inte något gjort medan jag väntar och jag föredrar att få veta det så snart som möjligt vad det än är.

    Återkommer med uppdatering så snart mysteriet är löst.

    Och tack, anna! Jag gillar din(a) också!

  • annaluna

    Åh, var in till din blogg nu igen innan jag ska sova för att kolla ställningarna…förstår dock om du inte vill skriva i bloggen det första du gör när du vet, men ändå. Jag hoppas INTE att det är tvåan, utan 3:an av de där alternativen.
    KRAM.

Kommentera

