Friherrinnan

Jag kan inte riktigt komma underfund med om den här bloggen är ironi eller blodigt allvar?

———-

För övrigt har jag just insett att jag lider av akut brist på pengar och måste å det snaraste skaffa mig ett jobb (och CSN måste å det snaraste sätta in bidraget på mitt konto så att jag klarar mig ett tag till). Å, varför, varför ska pengar alltid vara ett så tråkigt bekymmer?

Jag har in i det längsta försökt undvika att ge engelskalektioner, men det ser inte bättre ut än att det är vad jag får sätta igång med nu. Typiskt.

Allt medan jag intalar mig att det bara är tillfälligt och allt medan jag fortsätter att tvätta mina kläder för hand, för så länge jag inte har någon inkomst så finns det ingen chans i världen att jag har råd att köpa tvättmaskin (och här i Underlandet finns inga allmänna tvättstugor i husen).

Och så minns jag det där årshoroskopet jag läste nån gång vid årsskiftet där det enda jag kommer ihåg att det stod var att i mars kommer jag att få ett riktigt drömjobberbjudande, och fast jag egentligen inte alls tror på sånt där så håller jag alla tummar för att det ska slå in.

3 responses to “Friherrinnan

  • annaluna

    Vad roligt att se att du har min blogg på din lista! Ska kolla in din blogg sedan då jag gjort mig hemmastadd igen efter Wien-resan.

  • Anna

    Tror stenhårt friherinnan är en bluff. Finns ingen med namnet i Sverige om man söker på t.ex upplysning.se. I och för sig kan hon väl ha hemliga uppgifter men, nä…tror detta är fejk, fejk, fejk!

  • Marie-Louise

    Vaddå bluff?

Kommentera

