Träningsvärk

Igår motionerade jag för första gången på tre månader, och nu sitter jag här med träningsvärk, men vad skönt det känns ändå! När man precis kommer igång med träning efter ett långt uppehåll kan man leva på ett träningspass i minst en vecka och känna sig duktig…

Jag gillar egentligen att gå på gym, inte för att lyfta vikter, men för att gå på pass i grupp. Jag är nämligen sjukt odisciplinerad när det gäller träning och har jag ingen som säger åt mig vad jag ska göra och en massa personer runtomkring som ser om jag fuskar så gör jag lätt just det. Men jag har inte hittat något gym häromkring ännu så jag tänkte att under tiden får jag ta och jogga, för att göra någonting i alla fall.

Så igår morse begav jag mig ut i storstan, som lyckligtvis har en enorm park inte långt hemifrån mig. Jag var lite fundersam innan, jag bor ju trots allt i vad som har rykte om sig att vara en av världens farligaste städer,  men jag kom tillbaka hel och välbehållen efter en ansträngande joggingtur på sisådär 20 minuter… Ehum, ja, man ska ju inte ta ut sig alldeles i början. Parken var för övrigt full av andra joggare och en hel massa poliser och militärer, som kanske inte ökar på trygghetskänslan, men jag tänker ändå att de nog skulle rädda mig om jag skulle bli överfallen (vilket jag tvivlar på skulle hända, stan är mycket bättre än sitt rykte, trots allt).

Jag hoppas bara att jag lyckas hålla igång joggandet tills det faktiskt blir något angenämt att hålla på med, alternativt tills jag hittar ett gym i närheten. Träningsdisciplin är ju som sagt inte precis en av mina starka sidor.

Kommentera

